Skolēnu programmēšanas projekti 2019./20.m.g.

“Attālinātās mācības nebija šķērslis, lai taptu interesanti un noderīgi programmēšanas projekti gan individuāli, gan pāros,” stāsta datorikas skolotāja Silvija Zālīte. 6.c kl. skolēni veidoja spēles, bet 7.c kl. skolēniem tika dots uzdevums – izveidot mācībām noderīgas lietotnes. Abu klašu skolēni veidojamai programmatūrai sagatavoja arī dokumentāciju – iejutās īstu programmētāju ādā.

Sāksim ar mācībām izmantojamu projektu apskatu. Alise Evelīna Toča un Anna Hrističa izveidoja projektu “Kā rodas varavīksne?”, kuru iesaka izmantot 6.-8. klašu skolēniem.

Raivis Ruzģis izveidoja programmu “Eiropas valstu galvaspilsētas”. Te redzēsiet arī katras valsts karogu. Varbūt programma palīdzēs sagatavoties nākamajam Eiropas eksāmenam?

Sindijas Paulas Lūses un Jetes Modnikas projekts “Neesi cūkmens!”, kas māca saudzīgu attieksmi pret dabu, paredzēts 1.-2. klašu skolēniem.

Kā jau matemātiķu klase, vairums izvēlējās veidot projektus matemātikas interesantākai apguvei. Tādi ir pavisam trīs. Mārtiņš Sjomkāns un Mārtiņš Zaķis izveidoja projektu “Saskaitīšana ar skaitļiem līdz 100”. Tas ir paredzēts saskaitīšanas prasmju uzlabošanai sākumskolas skolēniem. Zēni prezentācijā atzina, ka viņiem tāda lietotne sākumskolā būtu ļoti noderējusi.

Ralfs Sermais un Markusss Ulmanis savā projektā “1+1=5?” piedāvā trenēties skaitļu saskaitīšanā un atņemšanā.

Elvita Ozola un Evelīna Ozoliņa projektā “Dinozaura Miniona matemātikas stunda” ir izveidojušas divu līmeņu uzdevumus ar saskaitīšanu, atņemšanu un reizināšanu. Pie tam par sliktu rēķināšanu ir pat iespējams nokļūt aiz restēm.

Kad esam diezgan mācījušies, laiks atpūtai. Izmantošanai brīvos brīžos noderēs 6.c klases skolēnu izstrādātās spēles.

Adele Tifanija Romano un Laura Patenko izveidoja spēli “Labirinta bēgļi”, kurai ir 5 līmeņi. Bēgļus pārvieto ar bultiņu taustiņu palīdzību. Tā kā daudzviet jāizkļūst cauri šaurām vietām, ir paredzēta gariņu samazināšana, nospiežot taustiņu “0” (nulle), vai palielināšana, nospiežot “1” (viens).

Kristiāna Volka spēle “Mošķa izmukšana”, paredzēta vienam spēlētājam, kurš ar bultiņu taustiņiem Mošķi pārvieto pa labi un kreisi, lai izvairītos no krītošajām naglām un paliktu spēlē pēc iespējas ilgāk. Ja naglas ir trāpījušas 10 reizes, spēle beidzas.

Viestura Skalbes spēle “Pūķa lāsts” paredzēta vienam spēlētājam, kurš ar bultiņu taustiņiem gariņu Kubs pārvieto pa labi, pa kreisi, uz augšu un leju, lai izvairoties no Pūķa uguns bumbām, nokļūtu pie Pūķa un pēc tam pie Kristāla, un to visu paspētu tikai 40 sekundēs.

Darīna Sudnika spēlē “Pekša ceļojums” aicina palīdzēt pīlēnam nokļūt pludmalē 1 minūtes laikā. Ceļā viņam jāpārlec šķēršļi un jāslēpjas no Monstra.

Eduards Naumovs tradicionālo spēli “Pingpongs” piedāvā netradicionālā versijā – diviem spēlētājiem jāatsit trīs bumbiņas. Labās puses zibens tiek pārvietots uz augšu un leju ar attiecīgajām bultiņām, kreisās puses – attiecīgi ar taustiņiem “w” un “s”. Katram spēlētājam tiek skaitītas atsistās bumbiņas. Spēle ilgst 2 minūtes. Uzaicini partneri un spēlē! Kurš uzvarēs?

Šis ieraksts tika publicēts Informātika, Mācību materiāli. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.